Ucluelet
19 juli 2024 - Ucluelet, Canada
Vanochtend toen we wakker werden was het grijs en grauw buiten. Ook de temperatuur was niet geweldig, 13 graden, dus niet echt uitnodigend om naar buiten te gaan.
Maar we zijn hier natuurlijk niet voor niks dus we gaan wel op pad vandaag. Eerst naar de supermarkt om wat dingen voor het ontbijt te halen want ze hebben hier helaas geen Tim Hortons of Bear's Paw 😉 Jens heeft al gegoogled... vanaf morgen en voor de rest van de vakantie komt het goed, er is altijd een Tim Hortons in de buurt. Morgen moeten we er even een stukje voor rijden maar dat is onderweg naar het volgende adres dus dat is niet erg.
Ucluelet is een klein vissersplaatsje aan the North Pacific Ocean. Ik denk dat het er, als het mooi zonnig weer is, heel leuk en gezellig uitziet. Maar nu het zo grijs en grauw is lijkt het een beetje troosteloos. En zoals ik al eerder heb gezegd deze vakantie 🎶 Alles ziet er anders uit als de zon schijnt 🎶
Toch maar even naar het haventje om een foto te maken want dat hoort er toch wel bij. Later op de dag kwamen we er nog een keer langs gereden en toen was er wat meer blauwe lucht dus opnieuw een foto gemaakt. Waarschijnlijk zal de laatste in het fotoalbum terecht komen 😊
De kust hier aan de oceaan is heel anders dan in Nederland aan de Noordzee. Hier zijn wel stranden maar ook hele stukken van de kust zijn grote rotsen en bossen. Wij zijn vandaag door een rainforrest (regenwoud, niet tropisch want er was geen zon te bekennen) gewandeld, wat echt prachtig was!! Allemaal hele hoge bomen en echt dicht begroeid. Prachtig om te zien!
Daarna ook nog maar even naar het strand gereden want dat wilden we ook zelf gezien hebben. Op het moment dat we bij het strand kwamen brak de zon door, het was ineens compleet anders dan 's ochtends bij het opstaan. Wat fijn dat we de zon toch nog gezien hebben vandaag 😁
Foto’s
2 Reacties
-
Marjon Kattevilder:19 juli 2024Zo leuk om iedere dag je verslag te lezen. De foto’s zijn prachtig! Geniet nog van jullie verdere reis. X
-
Anny:19 juli 2024Wat een schitterende bomen. Met die wilde takken is het net een spook. En dan die ene met de achterkant na Edwin. Spectaculair!🙀

