De dag van het eerste wild

10 juli 2024 - Bow Valley Provincial Park, Canada

Vandaag maar weer eens vroeg opgestaan, we hebben zelfs de wekker gezet. De planning was om naar Lake Louise en Moraine Lake te gaan want we hadden van heel veel mensen verhalen gelezen dat ze dit op 1 dag deden. Het advies was dan wel om vroeg op pad te gaan, dus dat deden wij.

Om 07.00 uur zaten we in de auto naar Lake Louise Ski Resort. Vanuit hier zou je de bus kunnen nemen voor beide meren. Moraine Lake is alleen per shuttlebus te bereiken, Lake Louise zou eventueel met de auto kunnen als je op tijd zou zijn. Helaas zitten wij natuurlijk in het hoogseizoen waardoor het overal megadruk kan zijn. We moesten kiezen naar welk meer we wilden want er was geen combi van beide meren mogelijk. We hebben voor Moraine Lake gekozen omdat het daar minder druk is. Nou als dit al minder druk is dan moet je bij Lake Louise echt over de koppen lopen denk ik. Het was bij Moraine Lake al gigantisch druk met, jawel daar waren ze weer, veel Aziaten maar natuurlijk ook heel veel andere nationaliteiten. Het was zeker de moeite waard want het meer is echt prachtig!!! Blij dat we hiervoor gekozen hebben, hoewel Lake Louise ook heel mooi moet zijn.

Nadat we terug waren bij het Ski Resort, waar het echt een komen en gaan van alle shuttlebussen was, zijn we naar Banff gereden want daar zou nog een Surprise view point zijn. Dit viel een beetje tegen, hier was niet echt veel te zien.

Op het park waar wij nu zitten staan 45 lodges maar ontbreekt nummer 3. Wij vroegen ons af of dat het ongeluksnummer is hier in Canada, zoals je bij ons 13 hebt en bijvoorbeeld hotelkamer 13 vaak ontbreekt. Jens is gaan googelen maar heeft het niet gevonden. Tijdens het googelen kwam hij wel een "ghosttown", genaamd Bankhead, tegen vlakbij de plaats waar wij nu zitten. Dus daar zijn we vandaag naar toe gereden maar helaas was daar niet veel meer van te zien; de laatste ghosts zijn waarschijnlijk al heel veel jaren geleden vertrokken. Jammer, maar dat weet je niet van tevoren.

Wat daarna kwam was toch wel een hele goeie vervanging voor Bankhead. We zijn een stukje doorgereden naar Lake Minnewanka, een prachtig groot meer. En daar zagen we zomaar langs de weg 3 dikhoornschapen, 2 grote en 1 kleintje!! Ons eerste wild gespot 😊 Eigenlijk niet helemaal want in Calgary hebben we wilde hazen gezien en Jens heeft al een eekhoorn en een groundhog gezien, alleen zijn deze niet op de foto vastgelegd omdat ze te snel weg waren. Maar dit was nog niet al het wild van vandaag want een eindje verder op de weg kwamen er nog een heel stel aangelopen. Auto's remmen, langs de kant van de weg om foto's te maken of langzaam rijdend om vanuit de auto foto's te maken. Na een behoorlijk aantal foto's weer verder gereden maar na een wat flauwe bocht stonden er weer een aantal dikhoornschapen in de berm, dit keer met hoorns. Ook deze moesten natuurlijk op de foto.

We hebben vandaag trouwens ook voor de 1e keer getankt. Dat kun je hier beter doen dan in Nederland, voor 47,5 liter betaalden wij vandaag CAD 80,- (ongeveer € 54,-).


Morgen naar de volgende locatie: Jasper

Foto’s

6 Reacties

  1. Yvonne de Haas:
    10 juli 2024
    Ik kan alleen maar weer WAUW! zeggen 😍 Wat is de natuur daar ongelooflijk mooi!
  2. Susan:
    10 juli 2024
    Inderdaad WAUW!!!!
  3. Freek:
    10 juli 2024
    De foto's zijn erg mooi! Edwin de fotograaf??
  4. Anny:
    10 juli 2024
    Het is iedere dag weer genieten voor jullie🙀
  5. Frank:
    10 juli 2024
    Mooie foto’s
  6. Edwin:
    11 juli 2024
    Cindy, we zijn niet bij dierenpark de Vleut. Het zijn Bighornsheep 😉