Van Clearwater naar Whistler
16 juli 2024 - Whistler, Canada
Vandaag gaan we Clearwater verlaten en gaan we door naar Whistler, volgens velen het mountainbikewalhalla dus Edwin is aan het overwegen om een mountainbike te gaan huren. Eerst maar eens zien dat we er komen 😊
Na een lekker ontbijtje bij Tim Hortons hebben we nog even getankt en daarna zijn we vertrokken voor een lange rit van ruim 400 kilometer. Zo ver hebben we deze vakantie nog niet gereden. Qua tijd schiet het hier niet echt op... je rijdt continu op de highway maar er is heel veel tweebaans en door de bergen mag je vaak niet harder dan 60 of 70 kilometer per uur.
Onderweg hebben we veel wisseling van natuur gezien; we zijn begonnen in de bergen, daarna hebben we een heel stuk vlak land gehad, gevolgd door een groot stuk wat heel dor was en waar alles dezelfde kleur leek te hebben, zelfs het water. Wij vonden dit het minst mooie stuk. Gelukkig kwamen we daarna weer in de bergen met de hoge nog besneeuwde toppen... prachtig mooi!!
Uiteraard hebben we onderweg goed opgelet of we wildlife zagen want we zijn heel veel borden gepasseerd met daarop een beer, een hert of een moose maar deze hebben we helaas allemaal niet gezien. De enige waren twee kleine steenbokjes, ook heel leuk natuurlijk, en wat paarden en koeien.
We hebben ook ontzettend veel mooie meren gezien en wij vroegen ons dan ook af of Canada niet meer meren heeft dan het land van de duizend meren, Finland. Omdat wij nu op een klein stukje Canada al zoveel meren hebben gezien en Canada is ook wel wat groter dan Finland. Ik heb het even gegoogled want ik was toch wel nieuwsgierig: Finland heeft ruim 188.000 meren en Canada meer dan twee miljoen 😲
Aangekomen bij ons hotel waren we blij verrast... we hebben een mooi appartement met een woonkamer/keuken, twee slaapkamers én twee badkamers. Jens is helemaal blij dat hij weer een eigen kamer heeft want hoewel hij het niet heel erg vindt om een keer bij ons te slapen is een eigen kamer toch nog altijd het fijnste. En na de afgelopen twee nachten in een soort van motel uit die Amerikaanse films te hebben geslapen is dit wel een hele verbetering. Nu hebben we een balkon met heerlijke relaxstoelen met een mooi groen uitzicht, hele hoge bomen, en daarachter een zacht kabbelend beekje 😊
Ook zit er zelfs een openhaard in het appartement maar die gaan we niet gebruiken... vandaag was het opnieuw 32 graden 😁

